Brevet om domen

Som jag skrev i föregående inlägg valde jag att igår ringa till Falu tingsrätt för att höra hur domen löd då jag inte orkade vänta på brevet. Till min förvåning damp det ner i brevlådan idag vilket betyder att jag lika gärna kunde ha väntat på det istället för att använda telefonen.

Tingsrätten har skickat ut ett häfte till mig med bl.a. vad som sades under rättegången osv. Det var en punkt som oroade mig (ingenting som jag har sagt), men ingenting att reflektera nu såhär efteråt.

Nu återstår det att se om R väljer att överklaga eller om han godkänner detta. Han sa under rättegången att han tror att detta skulle vara mest lämpat för honom. Skadestånds summan har dessutom sänkts, så jag tycker inte att det finns någonting att överklaga om. Det återstår dock att se.

Det betyder alltså att jag i 3 veckors tid kommer att gå och tänka på detta. Om han väljer att inte överklaga kan jag slappna av och vi kan alla gå vidare med det vi ska.

Jag tror och hoppas på att resultatet kommer att bli bra för alla.
Allmänt | |
Upp