Uppdatering

De senaste månaderna har det varit tomt här i bloggen av den anledningen att jag har haft fullt upp med annat. Det har t.ex. varit väldigt mycket i skolan och jag har försökt att ägna all min tid till viktiga arbeten. Nu känns det dock som att det är på tiden att jag börjar skriva här också då det kan vara kul att se vad som händer på denna front.

Bara någon dag efter att jag skrev föregående inlägg fick jag hem det där pappret med information som jag så länge längtat efter och där framgick det att R skall betala 5940:-/mån. Om jag förstått det rätt skulle han ha börjat betala redan den 25/2, men löneutbetalning efter löneutbelatning gick och det resulterade då med att jag ringde till Kronofogden för att höra om de visste varför det inte kommit in ett öre på kontot. De lovade att undersöka saken.

I måndags skickade de ut ett brev där det framgick att hans anställning har upphört. Frågan är nu bara om han sagt upp sig för att slippa betala eller om han blev av med jobbet i samband med domen. Jag tror och hoppas nästan på det sistnämnda så att han får ta konsekvenserna för hans handlingar.

Pga. att han inte längre har någon inkomst som går att utmäta måste jag skicka in en ansökan om brottsskadeersättning till brottsoffermyndigheten. Vad jag oroar mig för då är att jag inte skall få den summa som tingsrätten har räknat ut då BM har ett annat räknesystem. Jag tror och hoppas dock på att jag kommer att få ut mina 50 000:-. Räntan bryr jag mig inte så mycket i då de förmodligen kommer att avsäga sig rätten/skyldigheten att betala den ändå. Det återstår dock att se. Först och främst måste jag få ett intyg från försäkringsbolaget att de inte ersätter skada i hemmet (misshandel). Sedan kan jag skicka in ansökan om ersättning.
Allmänt | |
Upp